Promovarea Google Ads – avantaje și dezavantaje


Abstract

Spre deosebire de platformele social media, precum Facebook Ads sau Instagram Ads, în Google Ads decizia de cumpărare sau de acțiune a utilizatorului există deja, iar reclamele apar în procesul de research al utilizatorului. Dacă nu ai folosit încă Google Ads, probabil te întrebi care sunt beneficiile pe care această platformă le poate oferi, dar și dezavantajele pe care trebuie să le iei în considerare înainte de a investi timp și bani în promovare. 

Promovare Google Ads – avantaje

  1. Rezultatele Google Ads pot apărea rapid, chiar în aceeași zi

Dacă urmărești să aduci trafic pe site, setarea unei campanii în Google Ads îți poate aduce rezultate instante, spre deosebire de SEO, unde trebuie să aștepți săptămâni sau chiar luni să apară rezultate. 

  1. Poți creea ușor campanii

Din moment ce ai stabilit ce buget o să aloci, care sunt cuvintele cheie pe care vrei să le targetezi și ai scris câteva variante de text care va atrage publicul țintă, campania Google Search este pregătită să aducă rezultate. 

  1. Google oferă posibilități nenumărate de targetare și potențial de reach al utilizatorului

Google Ads îți oferă posibilitatea de a ajunge la un public foarte larg, cu nenumărate opțiuni de targetare, astfel încât să te promovezi unui public calificat, cu reclame relevante. 

  1. Plătești doar în momentul în care cineva dă click pe reclama ta
  2. Ai oportunitatea de a apărea în prima pagină Google

Cu ajutorul campaniei Google Search, poți să apari în prima pagină. Această expunere te ajută să câștigi notorietate pentru utilizatorii care caută activ produse / servicii asemănătoare.

  1. Poți învăța rapid informații folositoare despre clienți

Testând diferite cuvinte cheie, bannere sau landing page-uri, poți să-ți conturezi rapid o idee despre interesele și preferințele potențialilor clienți. 

  1. Poți să măsori rezultatele

Poți să măsori rezultatele campaniilor în timp real ceea ce îți oferă posibilitatea de a  îmbunătăți constant performanța.

Promovare Google Ads – dezavantaje

  1. Cu cât este mai mare competiția, cu atât plătești mai mult

Costul per click crește în funcție de competiție. Dacă licitezi mai puțin decât concurența, este posibil ca anunțul tău să apară pe paginile 2 și 3 din Google. 

  1. Dacă nu ai buget, reclamele se opresc

Odată ce bugetul este consumat, reclamele nu vor mai fi active.

  1. Reclamele au anumite limitări

Este permis doar un anumit număr de caractere, în care trebuie să atragi atenția și să detaliezi cat mai mult beneficiile produsului / serviciului tău. 

  1. Este important să targetezi cuvintele potrivite

Dacă targetezi cuvinte mult prea generale, este posibil să nu atragi clienți noi și să cheltuiești bugetul fără folos. 

  1. Trebuie să aloci timp

Pentru a avea rezultate performante este important să monitorizezi și să optimizezi constant campaniile. De asemenea, pentru rezultate optime, este important să integrezi toate setările și tool-urile oferite de Google Ads, în strategia ta de promovare. 

  1. Utilizatorii tind să prefere mai mult rezultatele organice în detrimentul reclamelor plătite

Despre Optimized

Agenția Optimized este specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads, YouTube Ads) pentru e-commerce. Portofoliul nostru cuprinde magazine online, alături de care lucrăm pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS, ROI), iar echipa noastră este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce.