Promovarea Google Ads – avantaje și dezavantaje
Abstract
Spre deosebire de platformele social media, precum Facebook Ads sau Instagram Ads, în Google Ads decizia de cumpărare sau de acțiune a utilizatorului există deja, iar reclamele apar în procesul de research al utilizatorului. Dacă nu ai folosit încă Google Ads, probabil te întrebi care sunt beneficiile pe care această platformă le poate oferi, dar și dezavantajele pe care trebuie să le iei în considerare înainte de a investi timp și bani în promovare.
Promovare Google Ads – avantaje
- Rezultatele Google Ads pot apărea rapid, chiar în aceeași zi
Dacă urmărești să aduci trafic pe site, setarea unei campanii în Google Ads îți poate aduce rezultate instante, spre deosebire de SEO, unde trebuie să aștepți săptămâni sau chiar luni să apară rezultate.
- Poți creea ușor campanii
Din moment ce ai stabilit ce buget o să aloci, care sunt cuvintele cheie pe care vrei să le targetezi și ai scris câteva variante de text care va atrage publicul țintă, campania Google Search este pregătită să aducă rezultate.
- Google oferă posibilități nenumărate de targetare și potențial de reach al utilizatorului
Google Ads îți oferă posibilitatea de a ajunge la un public foarte larg, cu nenumărate opțiuni de targetare, astfel încât să te promovezi unui public calificat, cu reclame relevante.
- Plătești doar în momentul în care cineva dă click pe reclama ta
- Ai oportunitatea de a apărea în prima pagină Google
Cu ajutorul campaniei Google Search, poți să apari în prima pagină. Această expunere te ajută să câștigi notorietate pentru utilizatorii care caută activ produse / servicii asemănătoare.
- Poți învăța rapid informații folositoare despre clienți
Testând diferite cuvinte cheie, bannere sau landing page-uri, poți să-ți conturezi rapid o idee despre interesele și preferințele potențialilor clienți.
- Poți să măsori rezultatele
Poți să măsori rezultatele campaniilor în timp real ceea ce îți oferă posibilitatea de a îmbunătăți constant performanța.
Promovare Google Ads – dezavantaje
- Cu cât este mai mare competiția, cu atât plătești mai mult
Costul per click crește în funcție de competiție. Dacă licitezi mai puțin decât concurența, este posibil ca anunțul tău să apară pe paginile 2 și 3 din Google.
- Dacă nu ai buget, reclamele se opresc
Odată ce bugetul este consumat, reclamele nu vor mai fi active.
- Reclamele au anumite limitări
Este permis doar un anumit număr de caractere, în care trebuie să atragi atenția și să detaliezi cat mai mult beneficiile produsului / serviciului tău.
- Este important să targetezi cuvintele potrivite
Dacă targetezi cuvinte mult prea generale, este posibil să nu atragi clienți noi și să cheltuiești bugetul fără folos.
- Trebuie să aloci timp
Pentru a avea rezultate performante este important să monitorizezi și să optimizezi constant campaniile. De asemenea, pentru rezultate optime, este important să integrezi toate setările și tool-urile oferite de Google Ads, în strategia ta de promovare.
- Utilizatorii tind să prefere mai mult rezultatele organice în detrimentul reclamelor plătite
Sperăm că aceste informații despre avantajele și dezavantajele Google Ads te vor ajuta să iei o decizie corectă în alegerea platformei potrivite business-ului tău si planificarea strategiei de marketing. Nu ezita să ne contactezi dacă ai nevoie de ajutor în strategia magazinului tău online și creșterea vânzărilor cu ajutorul canalelor de marketing PPC.
Despre Optimized
Agenția Optimized este specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads, YouTube Ads) pentru e-commerce. Portofoliul nostru cuprinde magazine online, alături de care lucrăm pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS, ROI), iar echipa noastră este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce.