Pinterest Ads: cum setăm prima campanie
Preview articol: În acest articol îți vom arăta beneficiile campaniilor Pinterest Ads (recent lansate in România) în consolidarea notorietății brandului tău și creșterea vânzărilor. De asemenea, te vom îndruma pas cu pas în setarea primei tale campanii.
Așa cum te-am obișnuit până acum, vom aduce în prim plan activitatea ecommerce (segment pe care agenția noastră este nișată). Mai nou, cu ajutorul Pinterest Ads, îți poți comunica povestea brandului tău cu ajutorul formatelor inovatoare, poți atrage utilizatorii pe profilul tău, îi poți direcționa către produsele tale și poți măsura impactul reclamelor realizate asupra afacerii tale.
Publicitatea pe această platformă a devenit disponibilă și în România acum mai puțin de 3 luni și de atunci am început să o folosim pentru o parte din clienții noștri. Îți vom expune astăzi pe scurt pașii de creare a unei campanii, urmând să revenim după o perioadă mai lungă de teste și experimente cu insights mai avansate.
De ce Pinterest Ads?
Pinterest este locul unde utilizatorii sunt în căutare de idei, imagini și povești care îi inspiră și le oferă încredere, întocmai prin modul în care sunt prezentate produsele celor care le expun. Ei folosesc acest mediu ca pe un catalog de cumpărături astfel că platforma este locul potrivit unde brandurile își pot afișa produsele în mod creativ sub forma pin-urilor pe care le pot organiza, sub formă de grupuri de reclame setate în concordanță cu obiectivele de afacere.
Magazinele online care se promovează prin această metodă pot înregistra mai mulți followersi pe cont, transformându-i, în final, în clienți fideli ai brandului. Acest lucru funcționează datorită popularității acestei platforme. Știai că 87% dintre cei care utilizează Pinterest au făcut achiziții pe baza pin-urilor pe care le-au văzut de la mărci? Mai mult de atât, platforma a înregistrat o creștere semnificativă de 51 milioane de utilizatori lunar la începutul anului 2019 și este în continuă creștere (dintre care aproximativ 90% sunt de gen feminin).
Care sunt beneficiile publicității prin Pinterest Ads?
- Utilizatorii se simt mai motivați să cumpere deoarece găsesc produsele care li se potrivesc cel mai bine într-un anumit context
- Ai acces la un segment de piață mai larg
- Există șansa expunerii pe piața globală a produselor promovate
- Este o metodă ideală de promovare pentru ecommerce
- Poate fi abordat un funnel complet pentru realizarea conversiilor
Cum se setează o campanie în Pinterest Ads?
Pasul 1: primul lucru pe care trebuie să îl faci atunci când te gândești să realizezi campanii pe Pinterest Ads este că ai nevoie de o strategie creionată pe baza funnel-ului de achiziție. După aceea, poți include acest tip de promovare în mixul canalelor prin care îți dorești să ajungi la publicul țintă.
Atunci când vrei să setezi o campanie în Pinterest Ads pentru a începe să rulezi reclame trebuie să ai un cont de business. Te poți înregistra cu unul sau chiar să îți transformi contul personal într-unul de business. Avantajul principal al contului de business este că poți avea acces facil la statistici și date care să îți ofere oportunitatea de a analiza în detaliu activitatea contului tău.
Spre deosebire de Facebook Ads, în Pinterest Ads pentru a derula campanii de publicitate trebuie să ai pin-urile (postările) în contul tău de Pinterest. Poți pune postări imagini și video, însă pentru a demara campanii de publicitate, single image trebuie să aibă 1000×1500 px. Mai multe creative best practices aici.
Formatele prin care ad-urile sunt vizibile pe această platformă sunt pin-urile promovate sub formă de imagine:
Pin-urile video:
Pasul 2. Începerea promovării pe Pinterest Ads presupune implementarea tag-urilor de tracking pentru website-ul tău. Astfel, poți urmări activitatea și măsura rezultatele (impressions, clicks, saves,conversions, etc). Poți vedea informații detaliate despre audiența ta și poți măsura rentabilitatea cheltuielilor pentru optimizarea ROAS în funcție de obiectivele afacerii tale. Iată aici cum îți poți face setup-ul pentru tag-ul Pinterest.
Pasul 3: După ce ai făcut setupul urmează crearea campaniei. Începe prin alegerea obiectivului de campanie care se află în strânsă legătură cu obiectivul de business, apoi denumește- o și setează-i un buget.
Ca exemplu, am ales pentru voi setarea unei campanii de trafic pentru magazinul online muranos.ro:
Setarea obiectivului și denumirea campaniei:
Structura contului în Pinterest Ads este asemănătoare cu Google Ads și Facebook Ads. De aceea, pasul următor este formarea ad group-ul în care se va încadra reclama dorită și alegerea audienței care va vedea pin-ul promovat.
Audiența va fi aleasă în funcție de funnel-ul tău de conversie (cu adresare unei audiențe noi sau remarketing).
Pe de altă parte, publicul care îți va vedea pin-ul promovat poate fi stabilit și pe baza intereselor pe care le vei selecta pentru a viza acel segment care este interesat de produsul tău. Poți selecta doar acele interese pe care le consideri relevante pentru business-ul tău.
Pasul 4: Următorul pas este stabilirea a minimum 25 de cuvinte cheie relevante pentru pin-ul pe care dorim să îl promovăm. Ulterior se setează caracteristicile demografice (precum vârsta și genul) ținând cont de publicul țintă vizat. Ca și în cazul campaniilor Google Search, poți stabili cuvinte exacte, fraze sau adăuga cuvinte cheie negative.
Mai departe poți alege unde vrei să se afișeze reclama ta. În rețeaua de căutare sau în feed-ul lor.
Pasul 5: în pasul Budget&Schedule poți seta data de început și de final pentru rularea campaniei tale.
Continuăm cu setările și suntem la pasul în care alegem CPC-ul maxim pentru reclama noastră.
Pasul 6: Ultimul pas este acela în care alegem pin-ul pe care dorim să îl promovăm.
Poți alege mai multe pin-uri pentru a le adăuga în ad group-ul tău.
În final, ad-ul tău va arăta așa:
Pinterest Ads este o platformă în continuă dezvoltare și poate reprezenta un canal important de adăugat în strategia ta online de promovare.
Despre Optimized
Agenția Optimized este specializată în campanii PPC (Google Ads si Facebook Ads) pentru e-commerce. Spre deosebire de alte agenții locale, portofoliul nostru cuprinde exclusiv magazine online, alături de care lucrăm pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS, ROI), iar echipa noastră este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce.
Strategiile noastre nu sunt generice, ci aplicate strict pe e-commerce. Lucrăm cu magazine care vor să scaleze profitabil campaniile PPC, care au obiective clare și știu că marketingul este o investiție.