Google Ads vs Facebook Ads
Ce platformă se potrivește mai bine pentru afacerea ta?
Alegerea platformei pe care dorim să ne promovăm poate fi o decizie destul de dificilă. În articolul următor vei afla asemănările și deosebirile dintre Facebook Ads și Google Ads, cele mai cunoscute platforme de campanii PPC (Pay-per-Click) care domină spațiul publicitar online.
Deși au multe funcționalități comune, diferențele dintre cele două platforme te vor ajuta să o alegi cea mai potrivită în funcție de business-ul tău, pentru o vizibilitate maximă și, bineînțeles, pentru a crește vânzările și a găsi noi clienți.
Asemănări Google Ads – Facebook Ads
Facebook și Google sunt cele mai populare platforme de publicitate online. Ambele platforme funcționează pe bază de plată pe click (PPC), cu posibilitatea de a targeta după date demografice și interese. Deși Google este un motor de căutare și Facebook este o platformă social media, scopul lor comun este de a oferi posibilitatea de promovare eficientă și la un cost optim.
Diferențe Google Ads – Facebook Ads
- Diferența principală între cele două platforme PPC: căutarea plătită (Google Ads) ajută companiile să găsească noi clienți prin folosirea cuvintelor cheie, iar promovarea plătită în social media (Facebook Ads) îi ajută pe utilizatori să găsească companii pe baza intereselor lor și a modului în care se comportă online. Astfel, Google Ads te ajută să găsești noi clienți, în timp ce Facebook Ads îi ajută pe clienții noi să te găsească.
- Lookalike Audiences din Facebook este o targetare extrem de utilă, care permite crearea unei liste similare de clienți bazată pe o listă de clienți existenți. În acest mod se poate ajunge la noi consumatori cu aceleași interese și comportamente a clienților existenți.
- Reclamele sunt plasate în locuri diferite. In Facebook Ads, în funcție de obiectiv, reclamele pot fi plasate în Facebook, Instagram, Messenger și Audience Network. In Google Ads reclamele pot fi plasate în Google Search, Youtube, Google Play, Display Network.
- În Facebook nu există opțiunea de a targeta în campanii utilizatorii de pe mobil sau cuvinte cheie.
- În timp ce Google Ads poate fi considerat că are utilizatori cu o intenție de cumpărare activă, utilizatorii Facebook sunt mai pasivi, ei nefiind pregătiți să facă o achiziție. Deși utilizatorii Facebook caută în general să se relaxeze și să socializeze, această platformă poate fi un tool foarte util pentru crearea unei audiențe, care va face achiziții în viitor.
- Un avantaj al platformei Facebook este posibilitatea de granulare a audienței după date demografice, interese, comportamente etc. Oamenii tind să împărtășească cele mai mici detalii din viețile lor în social media iar conținutul pe care îl consumă este în concordanță cu interesele, credințele și valorile lor. Acest fapt ne oferă oportunitatea de a creea campanii cu mesaje specifice și de a targeta audiențe pe care altădată le credeam imposibile.
- Buget mai mic, ROI mai mare. In medie, CPC-ul pare să fie mai mic pentru campaniile Facebook, insă acest lucru depinde de verticala si locația business-ului. Acest aspect face ca platforma Facebook Ads să fie preferată de multe business-uri mici cu buget limitat. Trebuie să luăm însă în considerare ca în Google Ads utilizatorii au în general o intenție de cumpărare.
- Un mare avantaj al Facebook Ads este formatul reclamelor. Acestea sunt vizuale și se integrează perfect în interfața utilizatorului în comparație cu reclamele text de la Google. Google Ads pe de altă parte, vine cu funcționalități precum: ad extensions, sitelinks, user reviews, location targeting.
Google Ads sau Facebook Ads: ce platformă să folosești?
Utilizarea celor două platforme PPC împreună este cea mai eficientă strategie de marketing care va avea un impact major în creșterea afacerii tale. În multe cazuri ar trebui să fie privite ca fiind complementare, cu o strategie personalizată pentru fiecare platformă. Dacă totuși este nevoie să alegi dintre Facebook Ads și Google Ads, este important să iei în considerare obiectivele tale de business. Dacă dorești să ajungi la mai mulți consumatori cu intenție de cumpărare, Google Ads s-ar putea sa fie mai potrivit. Dar dacă vrei să construiești brand awareness și o comunitate, Facebook te va ajuta să îți atingi acest obiect, cu un cost mai mic decât Google.
Sperăm că aceste tactici îți vor fi de ajutor în planificarea strategiei de marketing. Nu ezita să ne contactezi dacă ai nevoie de ajutor în strategia magazinului tău online și creșterea vânzărilor cu ajutorul canalelor pay per click.
Despre Optimized
Agenția Optimized este specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads, YouTube Ads) pentru e-commerce. Portofoliul nostru cuprinde magazine online, alături de care lucrăm pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS, ROI), iar echipa noastră este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce.