Google Ads pentru eCommerce: tot ce trebuie să știi
Abstract
La momentul actual, Google Ads este cea mai eficientă formă de publicitate PPC (pay per click) din lume. Am fost antrenați să apelăm la Google pentru fiecare întrebare pe care o avem, iar Google este mult mai mult decât un motor de căutare. Este, de asemenea, YouTube, e-mail, aplicații (cum ar fi Google Calendar), Google Maps și Android. Google colectează informații despre noi toți și, prin urmare, poate prezice intenția. Ceea ce înseamnă că Google poate plasa în fața anunțului tău pe cineva care este dispus să-ți cumpere produsul (uneori chiar înainte ca utilizatorul să știe că vrea să cumpere).
De ce să alegi Google Ads pentru eCommerce?
67% dintre frazele cheie cu intenție comercială ridicată au ca rezultat click-ul pe un anunț plătit. Deci, atunci când cineva dorește să cumpere, două din trei căutări pe Google au ca rezultat un click pe un anunț. Această statistică ne spune că, atunci când oamenii se află în faza de informare a procesului de cumpărare, ei se orientează către rezultatele căutării organice. Dar când sunt gata să cumpere, clienții dau click pe anunțuri.
Înainte de toate, este esențial să stabilești dacă Google Ads este potrivit pentru business-ul tău. Pentru majoritatea, răspunsul este da. Dar există un aspect important de luat în considerare. Este nevoie de timp pentru a construi, lansa și optimiza campaniile și, în cele din urmă, să vezi rezultatele.
Dacă ai decis că Google Ads este potrivit pentru afacerea ta, urmează să-ți prezentăm câteva dintre cele mai eficiente moduri în care te poți ajuta de platformă, dar și câteva pregătiri necesare înainte de începerea promovării prin Google Ads.
eCommerce Business Planning
Nu trebuie să începi să construiești o campanie Google Ads până când nu bifezi următoarele elemente:
- Cheltuieli lunare rezonabile
- Așteptări de timp adecvate
- Website calitativ
- Marje suficiente pentru a susține o campanie de trafic
- Propunere unică de vânzare
- Fără produse one-off
- Avataruri și active ale clienților finalizate
- Bază de date robustă
- Valori medii ale comenzilor care susțin traficul plătit
Optimizarea ofertei
Cine este clientul tău? Poți descrie produsul tău unui străin? Înainte de a cheltui bani pe publicitate online, trebuie să ne asigurăm că poți defini următoarele:
- Publicul tău țintă – avatarul clientului tău
- Cum îi face produsul tău să se simtă pe clienți
- Care sunt elementele care fac ca brandul tău să iasă în evidență printre concurenți
Optimizarea ratei de conversie (CRO) pentru site
Construirea unui magazin online nu este atât de dificilă, dar construirea unui magazine online care să convertească este cu totul altceva. Iată câteva dintre cele mai bune practici CRO pentru a te asigura că site-ul tău este pregătit să aducă vânzări.
- Rezolvă probleme și erorile site-ului
- Optimizează viteza site-ului
- Asigură compatibilitatea cu dispozitivele mobile
- Optimizează rata de conversie
- Verifică calitatea site-ului și user experience
Optimizarea paginilor de produse
Paginile de produse sunt cele mai importante pagini de pe site-ul tău. În cele mai multe cazuri, o astfel de pagină este pagina de destinație pentru cei care accesează site-ul, adică locul unde își vor forma prima impresie. Așadar, hai să ne asigurăm că paginile tale de produse sunt pregătite pentru campanii:
Checklist pentru optimizarea paginilor de produse
- Numele produsului și subtitlul – asigură-te că numele produsului este clar, descriptiv și suficient de intuitiv pentru ca Google să identifice produsul și să trimită trafic relevant.
- Descrierile produselor – include cuvintele cheie corecte pe care Google le înțelege și specificații (dimensiune, material, greutate, caracteristici etc).
- Media (fotografii și videoclipuri) – imaginile personalizate vor fi întotdeauna mai bune decât fotografiile de stock, în special imaginile care evidențiază un stil de viață.
- Navigarea site-ului – asigură-te că navigarea este clară, ușoară și accesibilă, pentru ca utilizatorii să nu se „piardă” prin site.
- Review-uri – oamenii cumpără de la business-uri în care au încredere. De aceea, este recomandat să introduci recenzii în site-ul tău.
- Apel clar la acțiune (CTA) – dacă nu le spui oamenilor ce vrei să facă, ei nu vor face acel lucru din proprie inițiativă.
Campanii recomandate pentru eCommerce
Acum că am prezentat condițiile prealabile pentru începerea utilizării Google Ads, urmează să prezentăm principalele tipuri de campanii recomandate pentru eCommerce.
Campaniile Performance Max (PMax)
În prezent, PMax este cel mai puternic tool de eCommerce din istoria marketingului digital. Mai departe vom realiza o comparație între noul tip de campanie și campaniile Shopping standard.
Campanii Shopping standard vs. Performance Max: Care este diferența?
S-ar putea să te întrebi care este diferența dintre Campaniile standard Shopping și campaniile Performance Max din cadrul Google Ads.
Iată o scurtă prezentare generală a modului în care funcționează campaniile standard Google Shopping Ads:
- Tu (proprietarul afacerii) trimiți feed-ul de produse (lista tuturor produselor de pe site-ul tău) către Google, utilizând un cont Merchant Center.
- Tu îți stabilești bugetul.
- Google utilizează feed-ul pentru a crea „anunțuri de plasare a cumpărăturilor” (placement shopping ads) care apar pe paginile de rezultate relevante ale căutărilor. Aceste anunțuri includ o fotografie a produsului și informații corelate cu acesta.
Cu toate acestea, campaniile Performance Max sunt cu un pas uriaș înaintea campaniilor standard Shopping. Cu Performance Max:
- Trimiți feed-ul de produse către Google prin intermediul unui cont Merchant Center.
- Creezi o campanie și stabilești un buget.
- Google extrage informațiile despre produsele tale pentru a crea anunțuri de plasare care apar atunci când un cumpărător caută un produs relevant.
- Utilizează direcționarea algoritmică pentru a afișa anunțuri unor utilizatori foarte specifici.
- Se folosește de toate canalele Google pentru a face publicitate: search, display, YouTube, GSP, shopping etc.
Campaniile Search
Campaniile Search reprezintă o metodă eficientă de promovare online, permițând afișarea anunțurilor tale în rezultatele căutărilor Google atunci când potențialii clienți caută produse sau servicii similare. Cu ajutorul cuvintelor cheie relevante, anunțurile tale pot atrage atenția utilizatorilor, convingându-i să-ți acceseze site-ul. Principalele tipuri de campanii sunt:
- Brand Protect
- Dynamic Search Ads
Campaniile de Remarketing
Campaniile de remarketing îi aduc pe vizitatori înapoi la tine. De asemenea, acestea contribuie la buna funcționare a celorlalte campanii. Dacă funcționează bine, pot reduce costul fiecărui lead, uneori la jumătate. Campaniile de remarketing:
- Re-engagement al celor interesați
- Construiesc autoritatea de brand
- Creșterea vizibilității
- Îmbunătățirea ciclului de vânzări
- Creșterea conversiilor
- Relativ ieftine
Optimizarea campaniilor
După ce campaniile tale sunt construite, începe munca în profunzime. Este vorba de optimizare. Optimizarea necesită mult timp și este foarte importantă pentru succesul campaniilor. Acestea fiind spuse, reține că optimizarea necorespunzătoare (adică schimbarea prea frecventă a lucrurilor) este la fel de dăunătoare.
În prima parte a acestui ghid ai stabilit că Google Ads este potrivit pentru afacerea ta. Acum este timpul să-ți revizuiești obiectivele și să le documentezi.
- Care este target CPA-ul tău
- Ce ROAS ți-ai propus
- Care sunt principalii KPIs
Ghidul complet Google Ads pentru eCommerce
Ghidul nostru complet îți pune la dispoziție toate informațiile necesare pentru a-ți pregăti site-ul și începe promovarea prin Google Ads, oferind exemple teoretice și practice, exemplificate vizual, astfel încât procesul de configurare să fie unul cât mai ușor.
Completează formularul de aici și vei primi pe email ghidul complet Google Ads pentru eCommerce.
Despre Optimized
Echipa Optimized este formată din experți în domeniul Performance Marketing, în special în eCommerce. Zi de zi ne informăm și continuăm să aflăm mai multe despre clienții noștri și despre necesitățile acestora. Mergem pe principiul de a anticipa rezultatele și evoluția unui business, pentru succesul lor și al nostru. Împreună.