Ghid pentru promovarea pe TikTok
Tik Tok în România
TikTok are aproximativ 6.37 milioane utilizatori cu vârsta de peste 18 ani în 2022. În ultimii doi ani numărul de utilizatori a fost în continuă creștere, iar în 2020 era 5.2 milioane.
Reclamele TikTok pot targeta audiența începând cu vârsta de 13 ani, însă sunt raportate date doar pentru utilizatorii cu vârsta de peste 18 ani. La începutul anului 2022, 50,8% din audiența TikTok din România era feminină, în timp ce 49,2% erau bărbați.
Tik Tok este o modalitate de a atrage publicul tânăr într-o manieră amuzantă și informală. 66% din utilizatorii Tik Tok au vârsta de până în 30 de ani.
Costurile promovării prin TikTok
Costurile pe TikTok sunt împărțite în 3 opțiuni:
- Bugetul minim – pentru campanii – trebuie să fie mai mare de $50. Pentru ad group, bugetul minim trebuie să fie mai mare de 20$.
- Bugetul zilnic – suma pe care o aloci unei campanii sau reclama care se desfăşoară pe parcursul unei zile. Bugetul nu va depăși suma stabilită si este posibil să nu atingă bugetul stabilit.
- Bugetul permanent – suma totală alocată într-o campanie pentru o anumită perioadă de timp. Bugetul zilnic în acest caz va fluctua, nu va fi distribuit în mod egal pe parcursul derulării campaniei.
Tipuri de reclame TikTok
Top Video Ads
Top Video este primul video care apare în feed. Acest format oferă cea mai mare vizibilitate și este excelent pentru a capta atenția în campaniile de brand awareness.
Conform TikTok, este pe primul loc din punct de vedere engagement și este eficientă pentru obiectivul de vânzări (cu 67% mai multe vânzări decât alte tipuri de reclame).
In-feed ads
In feed ads sunt reclamele care apar în timp ce utilizatorii dau scroll prin TikTok-uri. Se îmbină cu conținutul organic și poate să obțină la fel de multă atenție dacă este destul de distractiv și captivant. Este unul dintre cele mai comune formate si este singurul care este disponibil prin self-service.
Branded Hashtag Ads
Branded Hashtag este un alt tip de ad popular pe TikTok. Este o campanie care se bazează pe conținutul creat de utilizator, care are ca scop awareness-ul și engagement-ul. Este o campanie eficientă mai ales în lansarea de produse sau a unei campanii lungi de comunicare. Anunțurile apar în partea de sus a paginii de discovery. Când utilizatorii dau click pe hashtag-uri, îi conduce către paginile de destinație pe TikTok și o colecție de alte video-uri din aceeași provocare cu hashtag-uri.
Branded Effect Ads
Brand-urile creează filtre și efecte 2D sau 3D pe care utilizatorii le pot aplica în Tik-Tok-urile generate de ei. Aceasta este o altă modalitate eficientă de a genera awareness, engagement și conținut creat de utilizator.
Spark ads
Acest tip de reclamă permite promovarea conținutului organic și cel generat de utilizator – cu permisiunea acestuia. Se aseamănă cu boost post-urile din alte platforme. Aceste reclame direcționează userii către profilul contului Tik Tok sau către un landing page.
Cum să setezi reclame și campanii TikTok
#1: Contul TikTok
Pentru a deschide un cont Pro (business) TikTok mai întâi trebuie să ne creăm un profil. Apoi accesăm cele trei puncte din partea dreaptă sus a paginii de profil, Settings and privacy, Manage my account și Switch to Pro Account.
Pași necesari dacă vrei să administrezi mai multe conturi:
Cele mai întâlnite și simple acțiuni sunt următoarele:
- Adaugă un ad account nou:
- Click ”Create account”:
- Completează cu datele clientului și industria:
- Alege Auction Ad Account (self service):
#2: Campania TikTok
Pentru a crea reclame, primul pas este crearea unei campanii si obiectivele acesteia.
- Campanie > Creare:
- Alege un obiectiv:
- Fiecare categorie include mai multe obiective specifice:
Awareness: Reach
Consideration: Traffic, App-Installs și Video Views, Lead Generation, Community Interaction
Conversion: Conversion sau Catalog Sales
#3: Creare ad group, placements și audiențe
După setarea obiectivului și a bugetului, urmează setarea ad group-ului. Aici vei seta placement, audiența, orar de rulare, bidding, delivery.
Placementul poate fi automat sau ales manual.
Setarea informațiilor legate de reclamă:
- Tipul de promovare: website, app-install
- Display name: numele brand-ului
- Imagine de profil: imaginea din reclamă, cu rezoluția 1:1
- Categoria din care face parte reclama
- Ad tags: Algoritmul Tik Tok va utiliza tag-uri (cuvinte) alese de tine pentru a ajunge la audiența potrivită. Poți adăuga până la 50 de tag-uri.
- User comment: Poți activa această opțiune pentru ca utilizatorii să poată comenta la reclama ta.
- Download video: Poți activa această opțiune pentru ca utilizatorii să poată descărca video-uri
Setarea audienței
Există o varietate de oportunități de targetare, începând cu vârstă, locație și până la interese și comportamente ale utilizatorilor. Acest lucru te ajută să definești cu exactitate cine va viziona sau nu reclamele, fără a plăti în plus pentru un public neavizat.
Strategii de promovare cu TikTok
Există mai multe strategii pe care poți folosi pentru promovarea pe Tik Tok. Pe lângă advertising, TikTok poate fi folosit pentru o comunicare constantă, prin diferite metode:
- Parteneriat cu un influencer poate fi o metodă eficientă pentru brand awareness. Este important să alegi un influencer potrivit, care postează conținut relevant pentru business-ul tău. Așadar, nu este important un număr foarte mare de followeri, ci engagementul pe care aceștia îl au.
- Distribuie conținutul TikTok și pe alte canale, pentru ca acesta să ajungă la cât mai multe persoane.
- Promovează canalul de TikTok cu ajutorul reclamelor plătite sau a influencerilor
Dacă vrei să îţi promovezi businessul într-un mod creativ, Tik Tok este cea mai potrivită platformă. Tik Tok este o metodă eficientă pentru awareness, creșterea numărului de lead-uri și a vânzărilor. Rețeta de succes este targetarea potrivită și crearea unui conținut captivant.
Despre Optimized
Agenția Optimized este o agenție marketing specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads, TikTok Ads, YouTube Ads) pentru e-commerce. Portofoliul nostru cuprinde magazine online, alături de care lucrăm pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS, ROI). Echipa noastră este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce.