Ce s-a întâmplat în PPC în 2019 și care sunt tendințele în 2020?


Preview articol: Pentru că știm cu toții cât de importantă este crearea unei strategii în marketing-ul digital astăzi ne-am gândit să îți prezentăm câteva dintre lucrurile care au caracterizat anul 2019 și tendințele noului an care te vor ajuta să îți conturezi și mai bine viziunea în 2020. 

Pentru că lumea marketing-ului digital este în continuă schimbare, mai ales atunci când vine vorba despre e-commerce, am pregătit pentru tine câteva resurse de care să ții cont atunci când te gândești să îți îmbunătățești strategia pe anul următor.

Ce s-a întâmplat în 2019?

Cu ocazia studiului realizat de Kantar și Google în România, la sfârșit de 2019 discutăm despre modul în care 82% dintre utilizatori descoperă produsul pe care ajung să îl achiziționeze în mediul online și cum 55% dintre aceștia fac research de pe mobil. Există și categorii unde preferința pentru achiziție este încă exclusiv offline așa cum sunt categoriile toys&fashion.

Pentru acestea, abordarea omnichannel și prezența fizică sunt necesare într-o măsură mai mare decât pentru alte categorii precum electronice sau home&garden, acolo unde achiziția se realizează online.

Deși achiziția exclusivă în online diferă în funcție de piață, comerțul electronic a devenit din ce în ce mai mult o opțiune pentru multe categorii de produse, motivul principal pentru care 46% dintre utilizatori cumpără online fiind livrarea la domiciliu. 

În 2019, Search-ul a fost principalul canal de descoperire al produsului, urmat de site-ul retailer-ului, video, social media și comparatoarele de prețuri. În același studiu s-a descoperit că 66% dintre utilizatorii care accesează site-ul retailer-ului abandonează procesul de achiziție din cauza vitezei slabe de încărcare a paginii web. 

În ansamblul său, comerțul electronic va cunoaște o dezvoltare din ce în ce mai accentuată datorată și obiectivului Comisiei Europene: încercarea de a-și urmări strategia de piață unică digitală care are ca scop crearea unui mediu în care cumpărăturile online să se realizeze cât mai ușor și sigur indiferent de granițe. 

Iată câteva statistici de care să ții cont în 2020:

  • Numărul cumpărătorilor online va crește până în 2021 până la 2,1 miliarde la nivel global. Așadar, dacă îți dorești mai mulți clienți veniți din mediul online, va exista potențial chiar și la nivel internațional;
  • În prezent, comerțul electronic influențează până la 56% din cumpărăturile offline. De aici reiese relevanța platformelor e-commerce, care au un rol vital în satisfacerea nevoilor consumatorilor. Este puțin probabil ca afacerea ta să prospere dacă nu ții cont de evoluția constantă a acestora și al rolului pe care îl îndeplinesc;
  • Plățile online, realizate de pe mobil vor deveni din ce în ce mai uzuale, ajungând ca până în 2024 să devină o normalitate;
  • 22% dintre millenials preferă să achiziționeze de pe mobil, deși 50% dintre aceștia preferă să meargă să își petreacă timp și în magazine;
  • Creșterea ponderii achizițiilor produselor de larg consum (FMCG) în comerțul electronic se va menține și anul următor. Acestea au cunoscut o creștere începând cu anul 2017, ajungând ca în 2018 procentul celor care cumpără online astfel de produse să ajungă la 26%;

Trend-uri pe care nu le poți ignora în 2020:

  • Inteligența artificială în procesul de comunicare cu clienții, recomandare de produse, creare de conținut, personalizarea e-mail-urilor și tranzacțiile în ecommerce
  • Programmatic Advertising, adică automatizarea anunțurilor pentru vizarea mai multor audiențe specifice. Această modalitate de advertising este mult mai eficientă și mai rapidă, ceea ce îneamnă conversii mai mari și costuri de achiziție mai mici pentru clienți
  • Chatbots
  • Marketing-ul Conversațional  are un rol important, întrucât 82% dintre users își doresc un răspund “imediat”
  • Video Marketing (iată aici de ce ar trebui să ții cont atunci când folosești video marketing)
  • Voice Search&Smart Speaker
  • Social Media Stories
  • Social Commerce și Shoppable Posts
  • Conținutul Interactiv (quizz-uri, augmented reality posts, 360-degree videos)
  • Omnichannel Marketing. 

Vezi aici lista completă a celor 42 de trend-uri în digital marketing în 2020.

Așadar, încheiem acest an cu un vibe pozitiv, încrezători că poți să îți adaptezi nevoile business-ului pe trend-urile următorului an, proces prin care dacă îți dorești, putem fi alături de tine.

Despre Optimized

Agenția Optimized este specializată în campanii PPC (Google Ads si Facebook Ads) pentru e-commerce. Spre deosebire de alte agenții locale, portofoliul nostru cuprinde exclusiv magazine online, alături de care lucrăm pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS, ROI), iar echipa noastră este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce.

Strategiile noastre nu sunt generice, ci aplicate strict pe e-commerce. Lucrăm cu magazine care vor să scaleze profitabil campaniile PPC, care au obiective clare și știu că marketingul este o investiție.