Maturitatea digitală în ecommerce
Preview articol: Modul în care folosim și înțelegem datele este deosebit de important pentru afacerea noastră deoarece ne oferă oportunități de a îmbunătăți experiența utilizatorilor/clienților, strategia de marketing și vânzare, dar și scalarea business-ului. În acest articol îți prezentăm pe scurt platforma Retail Data Maturity, un assesment prin care poți diagnostica în ce etapă de maturizare digitală se află compania ta.
Canalele PPC pe care le folosim pentru afacerea noastră online, și despre care noi scriem mult aici pe blog, au un lucru esențial în comun: ne aduc și ne pun la dispoziție date. Date despre piață, date agregate despre useri, date despre tendințe, date despre comportamente de achiziție ș.a.m.d. Modul în care analizăm aceste date în business-ul nostru ține de gradul de maturitate digitală.
În acest sens, Google a lansat recent Retail Data Maturity, un instrument prin care retailerii își pot diagnostica stadiul de maturitate digitală în ceea ce privește analiza și utilizarea datelor.
Assesment-ul acoperă diferite aspecte ale transformării digitale de la procesul decizional axat pe date, optimizarea experienței utilizatorului pe site la recomandări de produse, segmentarea listelor de audiență sau personalizarea promoțiilor. În urma celor 15 întrebări, vei primi pe mail un raport în care vei afla unde se află compania ta și media industriei din care faci parte.
Etapele de maturizare digitală prin care trece un retailer:
- Nascent: organizații care folosesc instrumente de bază pentru analiză de date și care întâmpină dificultăți în a integra un proces decizional bazat pe date. Din păcate, aici se află o mare parte din business-uri și nu as spune că resursa financiară este principalul motiv, ci mai degrabă lipsa know-how-ului.
- Developing: companii care au început să se bazeze pe date în procesul decizional, dar care nu au identificat încă modalități clare de a se folosi la maxim de acestea.
- Mature: companii care au adoptat instrumente mai avansate de analiză și în care procesul decizional are la bază folosirea datelor, însă este mai degrabă un lucru punctual, nu un standard.
- Leading: companii care privesc datele ca parte esențială din atingerea obiectivelor de business.
Bun, la ce anume ar trebui să ne uităm când vorbim despre maturitatea acesta digitală în ceea ce privește datele?
Viziunea leadership-ului
Care este disponibilitatea la nivelul senior management pentru a integra datele în procesul decizional? Cât de mult se încurajează testarea, măsurarea diferitelor inițiative?
Instrumentele folosite
Cât de mult ne ajută în procesul decizional? Avem know-how-ul să le folosim, le înțelegem? Dacă nu, avem resursele să anagajăm o persoană dedicată (data analyst) care sa facă asta?
Experiența utilizatorilor
- Arătăm tuturor utilizatorilor același lucru pe site sau utilizăm o segmentare mai avansată în funcție de comportament, zona geografică, CLV (customer lifetime value) ș.a.m.d? Cât de mult folosim analiza predictivă atunci când dezvoltăm module de recomandări de produse? Cât de personalizate sunt materialele de publicitate pe care le folosim sau promoțiile pe care le afișăm userilor?
Sunt sigură că nu este prima data când vă întâlniți cu aceste întrebări, insă vă încurajez să treceți prin assesment pentru că oferă direcția spre care ar trebui să ne îndreptăm în ceea ce privește transformarea business-ului nostru digital. L-aș numi mai degrabă un exercițiu inspirațional pentru o dupa-amiază de vineri. Iar dacă timpul vă permite, puteți încerca și varianta complexă a assesment-ului.
O primăvara frumoasă și productivă!
Despre Optimized
Agenția Optimized este specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Pinterest Ads, YouTube Ads) pentru e-commerce. Spre deosebire de alte agenții locale, portofoliul nostru cuprinde exclusiv magazine online, alături de care lucrăm pe obiective clare de performanță (CPA, ROAS, ROI), iar echipa noastră este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce.
Strategiile noastre nu sunt generice, ci aplicate strict pe e-commerce. Lucrăm cu magazine care vor să scaleze profitabil campaniile PPC, care au obiective clare și știu că marketingul este o investiție.